Date de contact

  • Adresa: Piata Eroilor Nr.1A, Ploiesti
  • Telefon fix: 0244 527 191  interior 111
  • Telefon: 0743 331 483
  • Fax: 0244 527 192
  • E-mail: sps@asscploiesti.ro

Programul de lucru cu publicul

  • Luni: 13:00 – 15:00
  • Marți: 09:00 – 11:00
  • Miercuri: 13:00 – 15:00
  • Joi: 09:00 – 11:00

Personalul de serviciu

  • Stanciu Aurelian – Sef serviciu
  • Dinu Mihaela – Consilier
  • Popa Cristina – Consilier
  • Georgescu Constanța Luminița – Consilier
  • Oancea Liliana Marinela – Consilier
  • Manea Irinel Manuela – Consilier
  • Mîndreanu Andreea – Consilier
  • Susu Cristina – Consilier
  • Stanciu Simona – Consilier
  • Frîncu Răzvan – Consilier

Acte și documente necesare pentru întocmirea dosarelor


Notă: Pentru fiecare dosar în parte se va completa Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (descarcă acord)


A. ALOCAȚIE  DE  STAT

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil;
  • Adeverința de elev (dacă este cazul);
  • Negație -în situația în care copilul sau părintele/părinții – sunt născuți în una din țările membre UE – (dacă e cazul – formularul E 411 tradus). Sunt acceptate doar negațiile care confirmă că nu se încadrează la alocație, nu și cele în care se menționează că nu au solicitat!;
  • Declarație notarială (în cazul copiilor mai mari de 6 luni) – cu mențiunea că “ nu au depus dosar de alocație nici în țară nici în străinatate (se menționează țara), și nu au avut copilul (nume + CNP) internat într-o instituție de ocrotire socială, de la naștere și până în prezent ” (dacă este cazul);
  • Declarație pe proria răspundere (descarcă model);
  • Sentința de divort, sentința de încredințare minor sau plasament, dacă este cazul (original și copie);
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

     Notă În cazul migranților este necesar depunerea:


B. ALOCAȚIE PENTRU MINORII CU HANDICAP

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de indentitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere minor;
  • Certificat de handicap;
  • Hotărâre ce însoțește certificatul de handicap;
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte acte necesare întocmirii dosarului de alocație dublă.

C. VENITUL MINIM DE INCLUZIUNE (Conform Legii nr. 196/2016)

Informații privind acordarea venitului minim de incluziune (VMI)

Cadru legislativ

– prevederile Legii nr. 196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
– prevederile O.U.G nr.114/2022, pentru modificarea și completarea Legii nr.196/2016 privind  venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
– prevederile H.G nr. 1154/2022, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.196/2016, privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
Astfel se instituie venitul minim de incluziune(VMI), care reprezintă sprijinul financiar acordat de stat în scopul asigurării nivelului de trai minimal pentru familiile și persoanele singure aflate în situație de dificultate, precum și pentru prevenirea riscului sărăciei în rândul copiilor și stimularea participării acestora în sistemul de educație.
Venitul minim de incluziune se compune din una sau mai multe din următoarele categorii de ajutoare financiare:
a) ajutor de incluziune;
b) ajutor pentru familia cu copii.

În funcție de nevoile familiei/persoanei singure, venitul minin de incluziune este însoțit de alte măsuri de asistență socială complementare, acordate în bani și/sau în natură, după cum urmează:
– stimulente – măsuri speciale de stimulare pentru participarea pe piaţa muncii, acordate în bani sau care reprezintă deduceri aplicate veniturilor persoanei;
– facilităţi contributive – asigurarea în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, fără plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate;
– alte drepturi complementare – transferuri financiare şi/sau sprijin în natură, cu scopul de a facilita incluziunea socială şi prevenirea riscului de excluziune socială, acordate beneficiarilor de venit minim de incluziune sau altor categorii aflate în situaţii deosebite, constând, după caz, în:
(i) plata asigurării obligatorii a locuinţei împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor;
(ii) acordarea de ajutoare comunitare şi de urgenţă destinate sprijinirii familiei/persoanei singure pentru depăşirea unor situaţii de dificultate temporară şi prevenirea sau reducerea riscului de sărăcie şi excluziune socială;
(iii) accesul la măsuri de sprijin financiar pentru promovarea şi susţinerea frecventării cursurilor de învăţământ, organizate în condiţiile legii de către beneficiarii venitului minim de incluziune;
(iv) măsuri de stimulare a ocupării forței de muncă, precum și alte măsuri care să conducă la accesul persoanelor beneficiare de venit minim de incluziune la un loc de muncă;
(v) accesul la serviciile sociale disponibile, în funcţie de nevoile identificate în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate.

Beneficiari

VMI se constituie din totalitatea sumelor aferente ajutoarelor financiare prevăzute de art.3 alin.(2) din lege, care se stabilesc în funcție de încadrarea în veniturile lunare ajustate realizate de familie în următoarele limite:

  1. pentru ajutor de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 275 de lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor cumulate ale familiei;
  2. pentru ajutorul de incluziune, până la un venit net lunar ajustat de 400 lei inclusiv, care se ia în calcul la stabilirea veniturilor persoanei singure cu vârsta de cel puțin 65 de ani;
  3. pentru ajutorul pentru familia cu copii, până la un venit net lunar ajustat de 700 de lei inclusiv.

În acest sens au apărut noțiuni noi, cum ar fi: coeficientul de echivalență (1 pentru persoana singură și pentru reprezenantul legal al familiei), dimensiunea familiei (suma dintre coeficientul de echivalență corespunzător reprezentantului familiei = 1 + 0,5 pentru fiecare din membrii familiei) și venitul net lunar ajustat (obținut din împărțirea venitului total net al familiei realizat în luna anterioară solicitării la dimensiunea familiei), pentru calcularea pragului de acordare și a sumelor acordate ca ajutor de incluziune sau ajutor pentru familia cu copii.

Sume acordate

Suma acordată  lunar ca ajutor de incluziune va fi de maxim:
– 275 lei, pentru persoana singură fără venituri;
– 400 lei, pentru persoana singură cu vârsta de cel puțin 65 ani, fără venituri;
– 413 lei, pentru familia compusă din două persoane (275 lei * 1,5 dimensiunea familiei);
– 550 lei, pentru familie compusă din trei persoane (275 lei * 2 dimensiunea familiei);
– 688 lei, pentru familie compusă din patru persoane (275 lei * 2,5 dimensiunea familiei);
– 825 lei, pentru familia compusă din cinci persoane (275 lei * 3 dimensiunea familiei);

Suma acordată ca ajutor pentru familia cu copii este stabilită în funcție de nivelul venitului net lunar ajustat și numărul de copii din familie, respectiv:
1. Pentru familia cu venituri nete lunare ajustate de până la 275 de lei/lună, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
– 107 lei, pentru familia cu un copil;
– 214 lei, pentru familia cu 2 copii;
– 321 de lei, pentru familia cu 3 copii;
– 428 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.

  1. Pentru familia monoparentală cu venituri nete lunare ajustate de până la 275 de lei/lună, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
    – 120 de lei, pentru familia cu un copil;
    – 240 de lei, pentru familia cu 2 copii;
    – 360 de lei, pentru familia cu 3 copii;
    – 480 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.
  2. Pentru familiile care au un venit net lunar ajustat cuprins între 276 de lei/lună și 700 de lei inclusiv, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
    – 85 de lei, pentru familia cu un copil;
    – 170 de lei, pentru familia cu 2 copii;
    – 255 de lei, pentru familia cu 3 copii;
    – 340 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.
  3. Pentru familiile monoparentale care au un venit net lunar ajustat cuprins între 276 de lei/ lună și 700 de lei inclusiv, cuantumul lunar al ajutorului pentru familia cu copii este:
    – 110 lei, pentru familia cu un copil;
    – 215 lei, pentru familia cu 2 copii;
    – 325 de lei, pentru familia cu 3 copii;
    – 430 de lei, pentru familia cu 4 copii sau mai mulți.

*Dacă din calcul rezultă o sumă mai mică de 50 de lei, atunci se acordă 50 de lei.

Precizări:
Pentru calculul venitului net lunar ajustat se iau în considerare toate sumele primite/realizate de persoana singură, respectiv de fiecare membru al familiei în luna anterioară solicitării VMI, cu excepţia următoarelor venituri:
       a. sumele primite cu titlu de prestaţii sociale în baza Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
       b. alocaţia de stat pentru copii acordată în baza Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările ulterioare;
       c. sumele acordate ca burse sau alte forme de sprijin financiar destinate exclusiv pentru susţinerea educaţiei preşcolarilor, elevilor şi studenţilor, prin programe ale           Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, altor instituţii publice şi private, inclusiv organizaţii neguvernamentale;
       d. sumele primite din activitatea desfăşurată ca zilier, în condiţiile Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele obţinute în calitate de prestator casnic în baza Legii nr.111/2022 privind reglementarea activităţii prestatorului casnic;
       e. sumele primite de persoanele apte de muncă din familie ca urmare a participării la programe de formare profesională organizate în condiţiile legii, dacă acestea nu au titlu de venituri salariale;
       f. sumele primite ocazional din partea unor persoane fizice ori juridice, precum şi sumele cu titlu de ajutor de urgenţă primite de la bugetul de stat sau local;
      g. stimulentul educaţional acordat potrivit prevederilor Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor proveniţi din familii defavorizate;
      h. sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri ori sprijin financiar pentru situaţii excepţionale;
      i. ajutorul pentru încălzirea locuinţei şi suplimentul pentru energie acordate în baza Legii nr.226/2021, cu modificările ulterioare;
      j. indemnizaţia lunară de hrană acordată în baza Legii nr.584/2002 privind  măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România şi de protecţie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA, cu modificările şi completările ulterioare, şi indemnizaţia lunară de hrană prevăzută de Legea nr.302/2018 privind  măsurile de control al tuberculozei;
      k. sumele primite cu titlu de sprijin, asigurate din bugetul de stat sau fonduri nerambursabile, acordate în baza legii sau în baza programelor operaţionale aprobate.

Documente necesare

Venitul minim de incluziune(VMI) se acordă în baza unei singure cereri formulate de solicitant însoțită de acte doveditoare.
Formular standard de cerere VMI, care conţine date privind solicitantul şi date privind componenţa familiei;  descarcă cerere
– Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal; descarcă acord
– Declaraţia pe propria răspundere ; descarcă declaraţie, si după caz descarcă declaraţie 2 , descarcă declaraţie 3

– Angajamentul de plată (pentru situaţiile în care se pot constata drepturi acordate necuvenit; descarcă angajament;
– Actul de identitate al solicitantului şi al membrilor familiei (buletin/carte de identitate, certificate naștere);
– Adeverinţe de venit pentru toate sursele de venit;
– Certificatul de deces pentru oricare membru decedat al familiei;
– Dovada şcolarizării pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 16 ani;
– Alte documente specifice situaţiei solicitantului/beneficiarului:
         a. contractul privind deținerea imobilului în care locuiesc;
         b. facturi utilitati;
         c. certificatul de căsătorie, dupa caz;
         d. hotărârea judecătorească de încredinţare/ încuviinţare a vederea adopţiei, potrivit legii;
         e. hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
         f. hotărârea judecătorească prin care se dispune delegarea temporară a autorităţii părinteşti către persoana desemnată, conform prevederilor art.104 şi art.105 din Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
      g. decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă, potrivit legii;
      h. hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare, potrivit legii;
      i. actul doveditor care atestă calitatea de reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitate deplină de exerciţiu al drepturilor civile, respectiv părinte, tutore, curator, altă persoană desemnată reprezentant legal prin decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, prin hotărâre judecătorească;
      j. hotărârea judecătorească prin care soţul/soţia este declarat/declarată dispărut/ dispărută;
      k. hotărârea judecătorească prin care soţul/soţia este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate şi nu participă la întreţinerea copiilor;
      l. după caz, alte acte doveditoare privind componenţa familiei.
Componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică faţă de reprezentantul legal vor fi verificate/validate de către personalul Serviciului Protectie Socială prin verificarea în teren și/sau prin SNIAS.

Bunuri care duc la excluderea VMI

Stabilirea dreptului la venit minim de incluziune se realizează ţinându-se seama de bunurile familiei sau, după caz, ale persoanei singure, cuprinse în Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune. Lista poate fi consultată mai jos.

LISTA bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune
     A. Bunuri imobile
Clădiri, alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, precum şi terenuri situate în intravilan cu suprafaţa de peste 1.200 mp în zona urbană şi 2.500 mp în zona rurală, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinţei şi a curţii aferente.

  1. Bunuri mobile
    1. Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulaţie pe drumurile publice;
    2. Autovehicul cu drept de circulaţie pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepţia celor utilizate şi/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilităţi;
    3. Şalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcaţiuni, cu excepţia celor necesare pentru transport în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării“;

NOTĂ:
În situaţia în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei singure/familiei beneficiare de venit minim de incluziune este dat în închiriere/ arendă/ concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obţinută în urma cedării dreptului de folosinţă a bunului.
Persoana sau familia care deţine pe lângă locuinţa de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spaţiu locativ/imobil poate beneficia de venit minim de incluziune indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul respectiv.

  1. Depozite bancare
    Cel puţin unul dintre membrii familiei deţine, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori faţă de valoarea câştigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat. (In prezent valoarea este de 6095*3=18285 lei)

Obligaţiile titularului

Titularul venitului minim de incluziune are obligaţia să comunice primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa, orice modificare cu privire la domiciliu, venituri şi numărul membrilor familiei, în termen de maximum 10 zile de la data la care a intervenit modificarea.
Persoanele singure şi familiile beneficiare de venit minim de incluziune au obligaţia să depună la primărie, din 6 în 6 luni, declaraţia pe propria răspundere privind  modificările intervenite, însoțită de documente le doveditoare, după caz.

Persoanele apte de muncă care nu obţin venituri în baza unui contract individual de muncă, raport de serviciu sau altă formă legală de angajare şi nici din activităţi independente sau activităţi agricole, aşa cum sunt acestea definite de Legea nr.227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia să se prezinte, ori de câte ori sunt solicitate de agenţia teritorială pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei evidenţă sunt înregistrate ca persoane în căutarea unui loc de muncă, în vederea încadrării în muncă sau a participării la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională.

În cazul persoanelor singure şi familiilor beneficiare ale venitului minim de incluziune care constă exclusiv în ajutor pentru familia cu copii, obligaţia de mai sus nu se aplică.

În cazul familiilor beneficiare de venit minim de incluziune care include componenta de ajutor de incluziune, una dintre persoanele majore apte de muncă din familia respectivă are obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, activităţi sau lucrări de interes local, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă şi a normelor de securitate şi sănătate în muncă.

Fac excepţie familiile pentru care suma aferentă ajutorului de incluziune este de până la 50 de lei. Pentru acestea, orele de muncă se stabilesc trimestrial şi se efectuează în oricare dintre lunile trimestrului.

 


D. INDEMNIZAŢIE CREŞTERE COPIL (conform O.U.G. nr.111/2010)

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Certificatele de naștere ale celorlalți copii (unde este cazul);
  • Anexa II completată la angajator – original (descarcă anexa);
  • Decizia de suspendare a contractului individual de muncă – emisă de angajator;
  • Ancheta socială pentru părinții necăsătoriți – Serviciul Autoritate Tutelară;
  • Declarație pe propria răspundere a titularului (descarcă declarație);
  • Declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte (descarcă declarație);
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

E. STIMULENT DE INSERȚIE (conform O.U.G. nr.111/2010)

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Certificatele de naștere ale celorlalți copii – unde este cazul;
  • Anexa II completată la angajator – original (descarcă anexa);
  • Ancheta socială pentru părinții necăsătoriți – Serviciul Autoritate Tutelară;
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

F. STIMULENT DE INSERȚIE DIN ÎNDEMNIZAȚIE (conform O.U.G/ nr.111/2010)

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Certificatele de naștere ale celorlalți copii – unde este cazul;
  • Decizie de reluare a activității (dacă titularul reia activitatea la un alt loc de muncă decît cel avut în momentul suspendării contractului individual de muncă, trebuie să prezinte decizia de reluare a activității la locul de muncă anterior, precum și decizia de încetare a activității la respectivul loc de muncă);
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

G. SUPLIMENTUL PENTRU COPIII NĂSCUȚI ÎN TIMPUL ÎNDEMNIZAȚIEI (conform O.U.G. nr.111/2010)

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Certificatele de naștere ale celorlalți copii – unde este cazul;
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

H. INDEMNIZAŢIE CREŞTERE COPIL pentru celălalt părinte (conform art.11 din O.U.G. nr.111/2010)

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Certificatele de naștere ale celorlalți copii – unde este cazul;
  • Anexa II completată la angajator – original (descarcă anexa);
  • Decizia de suspendare a contractului individual de muncă emisă de angajator;
  • Declarație pe propria răspundere a titularului (descarcă declaratie);
  • Decizia de reluare a activității celuilalt părinte care a beneficiat de îndemnizație creștere copil;
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului).

    NOTĂ:       

    Pentru acordarea indemnizaţiei pentru cresterea copilului de la data suspendarii achtivităţii profesionale, cererea şi documentele doveditoare se depun în termen de maximul 15 zile de la data suspendării activităţiiÎn situaţia în care cererea se depune după acest termen, indemnizaţia se va acorda de la data cererii, potrivit art. 15 alin. (1) lit. d) din OUG nr. 111/2010.

    Pentru informatii suplimentare în ceea ce privește întocmirea dosarului de îndemnizație creștere copil puteți suna de luni până joi între orele 8.30-16.00 și vineri 8.30-14.00.


I. ÎNDEMNIZAȚIE CREȘTERE COPIL CU HANDICAP (conform O.U.G. nr.111/2010)

  • Cerere (descarcă cerere );
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil;
  • Decizie privind prelungirea suspendării contractului de muncă eliberată de către angajator;
  • Hotărâre și certificat de încadrare în grad de handicap a copilului (original și copie);
  • În cazul în care copilul este încadrat în grad de handicap grav e necesară o adeverință din care să reiasă dacă beneficiază de însoțitor sau de îndemnizație pentru handicap grav;
  • Declarație pe propria răspundere a titularului (descarcă declarație);
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

J. SPRIJIN LUNAR PENTRU CREȘTEREA COPILULUI (conform O.U.G. nr.111/2010)

J.1. Părinte cu handicap și copil cu handicap

  • Cerere (descarcă cerere;
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Hotărâre și certificat de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat a părintelui;
  • Adeverința D.G.A.S.P.C.;
  • Hotărâre și certificat de încadrare în grad de handicap a copilului;
  • În cazul în care copilul este încadrat în grad de handicap grav e necesară o adeverință din care să reiasă dacă beneficiază de însoțitor sau de îndemnizație pentru handicap grav;
  • Adeverință de salariat din care să rezulte venitul realizat de persoanele încadrate în muncă;
  • Declarație notarială – din care să rezulte că nu realizează alte venituri;
  • Adeverință de la Administrația Financiară (pentru ambii părinți);
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

J.2. Părinte sănătos și copil cu handicap

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Hotărâre și certificat de încadrare în grad de handicap a copilului;
  • În cazul în care copilul este încadrat în grad de handicap grav e necesară o adeverință din care să reiasă dacă beneficiază de însoțitor sau de îndemnizație pentru handicap grav;
  • Adeverință de salariat din care să rezulte venitul realizat de persoanele încadrate în muncă;
  • Declarație notarială – din care să rezulte că nu realizează alte venituri;
  • Adeverință de la Administrația Financiară (pentru ambii părinți);
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

J.3. Părinte cu handicap și copil sănătos

  • Cerere (descarcă cerere);
  • Acte de identitate părinți;
  • Certificat de căsătorie părinți;
  • Certificat de naștere copil – în cazul gemenilor se prezință certificatele de naștere ale ambilor copii;
  • Hotărâre și certificat de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat a părintelui;
  • Adeverința D.G.A.S.P.C.;
  • În cazul în care părintele este încadrat în grad de handicap grav e necesară o adeverință din care să reiasă dacă beneficiază de însoțitor sau de îndemnizație pentru handicap grav;
  • Adeverință de salariat din care să rezulte venitul realizat de persoanele încadrate în muncă;
  • Declarație notarială – din care să rezulte că nu realizează alte venituri;
  • Adeverință de la Administrația Financiară (pentru ambii părinți);
  • Extras de cont bancar în cazul în care se dorește primirea banilor într-un cont de card (Titularul prestației trebuie să fie titularul contului);
  • Alte documente (dacă este cazul).

K. STIMULENTUL EDUCAȚIONAL (TICHETE SOCIALE PENTRU GRĂDINIȚĂ)

  • Cerere/declarație pe propria răspundere pentru acordarea stimulentului educațional (descarcă cerere);
  • Adeverință de inscriere la gradiniță emisă de unitatea de invătămant;
  • La data cererii, pentru a putea beneficia de tichete sociale pentru grădiniță, preșcolarii trebuie să figureze ca membri ai unei familii beneficiare de:
    ajutor social, acordat in baza legii 416/2001;
    si/sau
    alocatie pentru sustinerea familiei, acordata in baza Legii nr. 277/2010;
  • Alte documente (dacă este cazul).

L. AJUTOR FINANCIAR PENTRU PLATA SERVICIILOR OFERITE DE BONĂ


M. STIMULENT FINANCIAR PENTRU NOU-NĂSCUȚI